Exit To The City 2016: abejingų nepalikusios stiliaus žaidynės

Jau trečią kartą Vilniuje su galinga jėga išsitaškė ir pulkus stilingiausių žmonių į miestą išsivedė netradicinės mados šou „Exit To The City“. Spalio 21 dieną po menų fabriko Loftas stogu ryškioje scenos šviesoje savo jėgas suvienijo gausus būrys pačių įvairiausių menų bei amatų atstovų: nuo grožio industrijos kūrėjų – stilistų, dizainerių, kirpėjų, vizažistų, iki scenos meistrų, choreografų, floristų, audiovizualinių efektų profesionalų ir didžėjų.
Aidint publikos aplodismentams, charizmatiškojo šou vedėjo Manto Stonkaus pakviesti į sceną apdovanojimų atsiimti kopė net trylikos kūrybinių komandų nariai. Didžiuojamės, kad NOOK yra šio originaliausius talentus apjungiančio renginio pagrindinis rėmėjas, išvien dirbantis su tais, kurie jau trečią kartą savo išskirtiniais darbais liudijo aktualiausias tendencijas.
Devynios komandos ir jų skirtingi žvilgsniai
Juslumu ir fetišizuota erotika alsavo rankinių ir aksesuarų kūrėjų „Gėda Pelėda“ pasirodymas, kuriame buvo analizuojama tema „Pėdsakai“ – tai, kas lieka po veiksmo, mūsų aplinkoje ir ant mūsų – odoje, drabužiuose, aplinkoje, mintyse.
„Komanda savo pasirodymu nori palikti žiūrovų širdyse jausmą, iškelti mintyse klausimus, palikti vietos interpretacijai ir įpūsti laisvės į žingsnius, jiems išėjus į gatvę,“ – sakė „Gėda pelėda“ įkūrėja Kristina Lisauskė, pavadinusi kolekciją GATVĖS PĖDSAKAI.
Plaukų stilistai „My Studio“ su Mikhail Kodesnikov priešakyje, savo kolekcijoje pateikė gamtos pėdsakų interpretaciją. „Pasirodymas stiliaus žaidynėse – tarsi gaminimas: kai gamini, naudoji daug produktų, ir galų gale patieki ant stalo,“ – sako M. Kodesnikov, tapes pirmojo Exit To The City nugalėtoju. Kolekcijai, pavadinai TIME IS NOW, kūrėjai pasirinko žemės, ugnies, vandens, oro ir laiko įvaizdžius, kuriems sukurti buvo panaudoti nudėvėti džinsai, o pasirinkti modeliai – natūraliais, nedažytais plaukais.
Pribloškiamą kolekciją VERTEBRAXIS pristatęs dizaineris Vilius Venckevičius apjungė savo moksliniame darbe analizuotas temas: kūno transformacijos raidą, žmonių fetišus ir kaip jie pasireiškia per kostiumą skirtingose kultūrose įvairiais laikmečiais. „ Kolekciją pavadinau sudurtiniu lotynišku žodžiu, kurio pirmoji dalis – Vertebrae – reiškia „stuburą“ ir kalba per anatominę, medicininę prizmę, nurodo struktūrą, ašį, ant kurios techniškai laikosi visas organizmas. Šis diskursas man artimas, nes savo darbuose dažnai atsispiriu nuo žmogaus anatomijos, psichologinių būsenų. Kita žodžio dalis – Axis – ašis, daugiau turinti filosofinį atspalvį. Bendra junginio prasmė – stuburas kaip filosofinė žmogaus ašis, jungianti jo sąmonę su kosmosu,“ – apie sportiškos elegancijos kupiną darbą pasakojo kūrėjas.
Jau šou išvakarėse žiūrovams Afrikos karštį žadėjusios kirpėjų komanda „Bliss’n’Fashion“ nenuvylė: trys plaukų stilistės – Rūta Šmolkaitė, Jelena Bobyr ir Gailė Margevičiūtė, ir jų deginanti tema „Afrika“, sukurta kartu su stiliste Karina Leontjeva, kolekcijoje AFRO pademostravo tikrą disko stiliaus audrą, kuri akimirksniu įsuko ir nebepaleido visus žiūrovus.
Vizažisčių komanda „Grimo akademija“ – profesionalios dėstytojos, suvienijusios jėgas į bendrą kūrinį – dar vieną kolekciją „O dabar – Afrika!“ tema, kur persipynė Afrikietiški būgnai, gentiški šokio judesiai ir kunkuliavo prigimtinė, nesenkanti energija.
Į baltą šviesą ir kosminį bežadžių žvaigždžių spindėjimą nukėlė konceptuali ir publikos ovacijas pelniusi kirpėjos bei stilistės Evos Vilkės & Co kolekcija SMĖLIO DULKĖ, įkvėpta dykumos, po neseniai aplankyto legendinio festivalio „Burning Man“: pasirodymas pulsavo gamtos, dykumos, dulkių, rūko, saulės tekėjimo interpretacijomis.
Floristas Andrius Plindinas savo debiutinę mados kolekciją „TARP EILUČIŲ“ ne atsitiktinai anonsavo kaip avangardą su gėlių inkrustacijomis: atmosferą kūrė postapokaliptinės nuotakos, scenoje skabančios vestuvinių puokščių žiedlapius Andrius prisipažįsta savo kūryba kalbąs apie urbanizuotus dalykus ir visa tai, prie ko prisiliesta žmogaus: „Tai artima ne tik man, bet ir kiekvienam iš mūsų.“ Kolekciją jis kūrė visiškai vienas – nuo kūrybinio sumanymo, iki kostiumų siuvimo.
Savo veidus ir tapatybes slepiančių stilisčių komanda „Image Council“ – tai keturios Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų fakulteto auklėtinės, kurias suvienijo netradicinis požiūris į grožį, gėrėjimasis tuo, kas bjauru, neįprasta ir gąsdina, „trash couture“ mada, sukurta iš tokių daiktų, kuriuos dauguma linkę nurašyti ir išmesti. Konceptuali ir meistriškai išpildyta kolekcija, kodiniu pavadinimu L20.8, žavėjo originaliais sprendimais ir atlikimu.
Renginio didžiąja kulminacija tapusi kūrybinės komandos A-TWINS vyriškų modelių kolekcija CORRUPTED – tai vyriškos jėgos ir raw estetikos kupini įvaizdžiai, netikėtai ir iššaukiančiai analizuojantys šiuolaikinio gentiškumo sąvoką. Brutalūs ir iššaukiantys, preciziški ir pulsuojantys nežabota grynąja energija, Andriaus Mašausko ir Anatolijaus Pajanok sukurti modeliai provokavo, intrigavo ir kėlė publikos ekstazę.
Temas gvildeno audiovizualinių menų kūrėjai
Skirtingų nuotaikų vizualinius sprendimus renginio temomis šįkart kūrė net dvi šaunios kompanijos: iš pernai metų Exit To The City žiūrovams jau pažįstamos performansų ir instaliacijų kūrėjos „Bionics“, bei renginio debiutantai, puikiai pajutę miesto dvasią ir ją ištransliavę pulsuojančiomis šviesomis – kompanija „The Hat“ (vizualinės komunikacijos meistrai Rimvydas Lingė ir Modestas Kazlauskas).
Miesto muzika Loftą užliejo nepakeičiama renginio dalis – didžėjus Modestas Švoba-Rembo, ir jam sėkmingai talkinęs kolega Justinas Žvigas-Justy („Burn residency Lietuva“ laimėtojas ir „Burn Ibiza“ konkurso dalyvis).
Komentuoti
You must be logged in to post a comment.